Sunday, November 24, 2019

Teksti-O: Lepistiku

Vaieldamatult minu seikluradade TOP 3 pähkel.

Juhend lubas tekstiorienteerumise formaadis. Et tegu on minu tagahooviga, siis mõtlesin, et mis see siis ära pole. Et kaarti on näha vaid äärtes hoidmaks ära totaalset eksimist. Ja et asimuudi hoidmiseks on kontrollpunkti minekute suunad kaardi keskel tühjuses olemas. Ja et KP'desse saab liikuda tekstilise info abil, mis ütleb distantsi ja nurga magnetilise põhjasuuna vahel. Noh, et milles kühvel, et ennegi ju joostud valgel kaardil.

No ja siis kui ma kaardi kätte sain, kratsisin ikka tükk aega kukalt... Ma pole kunagi eriti asimuudi võtmisest aru saanud, alati on siuke suht lampi värk sellega.


Et nagu natukenegi lähteülesandest aru saada, jalutasin esimesse suvalisse juba starti ära paistnud KP'sse, et natukenegi loogikat luua. Alustuseks ei saanud ma sedagi aru, mida tähistab see suunajoonte kese. Mõtlesin igasugu variante, üks hullem kui teine. Korra isegi mõtlesin, et see kese on stardi asetus, aga sellest ma sain ise ka kohe aru, et ega need KP'd siis nüüd Magistrali keskuses ja Sõpruse pst-l ka olla ei saa.

Lootsin selle esimese random KP abil natukenegi mingit sotti saada, lootuses, et kui see on mingi punkt, mis mul ka tuleb võtta, siis suudan ehk hakata punkte kaardile asetama. Saatuse sõrme abil oligi see puhtjuhuslikult minu enda esimene KP ja siis nagu tundus, et vist sain ree peale. No jaa, aga selgus, et see oli küll uljas lootus :-)

See, kuidas KP 2 ja 3 said võetud, oli küll puhas juhus. Ja siis KP 3 juures, tabas mind arusaamine, kuidas tuleb toimida :-)

KP 3=>4 tuli juba juba palju klaarima meeleseisundi abil, kuigi lähenesin sinna igaks juhuks ringiga, sest ma ei uskunud, et juhendis lubatud lubadus eriti pädeks: et rada on planeeritud nii, et hooned ei jää oluliselt linnulennulisele teekonnale ette.

KP 4=>5 oli juba täiesti selge pilt ja ka 5=>6  tuli kergelt kätte.

Ja siis, KP 6=>7, täielik fopaa... Tegin korraliku ringi ümber umbes kolmandikule kvartalile, kuid mida polnud, oli otsitav KP. Lõpuks otsustasin, et ega muud üle ei jää, kui lähen selle viimase võetud  KP juurde tagasi, ja katsin uuesti sihiku paika saada. Nojaa, ja mida ma siis nägin: olin vaadanud kogu aeg juba ülejärgmise KP koordinaati. Olin otsinud 14 minutit KP'd 303 kraadi ja 300 m valest kohast, selle asemel et 20 sekundiga nõutav KP  ära võtta...

KP 7=>8 tuli kergelt, sest nüüd tuli järsku usk, et nii nagu juhendis lubati, maju tee peal ees pole :-)

Ja muidugi, järjekordne fopaa KP 8=>9... väga raske öelda tagantjärele öelda, mida ma parajasti mõtlesin, seda etappi välja mõõtes, aga ma ei jõudnud sinna kuhu ma arvasin tahtvat liikuda. Tagantjärele võib vaid oletada, et vaatamata sellele, kuhu kompass näias, otsustasin liikuda, sinna, kuhu näitas nooleke kaardil... see on ainule loogiline põhjendus. Seega sai ka teine kolmandik kvartalist läbi tiirutatud. Et ma ikka läbinisti puntras olin, küsisin ühelt lapsega rajal olbud inimeselt abi, et ta näitaks mulle lihtsalt kaarti. Juhtumisi oli tal ka sama punkt kaardil, mida otsisin, ja oh seda imestamist, et kuidas ma ikka nii vales kohas olin... Ajakadu u 9 minutit.

KP 9=>10 ja 10=>11 tulid väga lihtsalt, sest ma jälle sain aru mida ma tegema pean, kuigi suutsin jälle ka unustada, et maju tee peal ees pole. Nii mõnigi liigne majanurk sai uhke kaarega võetud.

KP 11=>12 nägin Piretit ja kuigi me ei jäänud muljetama ning tähelepanu hajutama, siis suutsin just selle koha peal korda saata kolmanda fopaa, lihtsalt hoidsin kaarti valetpidi peas ja liikusin täiesti vastassuunas. Õnneks ei läinud pikemat sorti ringile, aga 4 minutit kadus nagu nalja.

KP 12=>13=>14 tulid lihtsalt erlnevate tähelepanelike vaatluste põhjal, sest olin oma esimese fopaa ajal nendele juba otsa komistanud. Tšeki pealt etapi aegu vaadates, on näha jah, et tean mida teen, sest nii kiiresti pole ma vist kunagi ühtki punkti võtnud :-)

KP 14=>15 sai korrektselt mõõdetud, kuid endiselt otsustasin ikka ümber maja joosta, mitte liikuda otse. Vbl lasin end segada neist ehitusaedadest, mis tundusid tee peale ette jäävat. Raske öelda, sest nüüd oli juba hasart, et kohe tuleb finiš. Seega tegin igaks juhuks pargile ka auringi peale, et KP15=>16 saaks ka ka ikka ringiga võetud mitte otse.

Jumal tänatud, et lõpus märkasin FINIŠI punkti ka ära registreerida, poleks pooljuhuslikult finišilippu näinud, oleksin siirdunid kohe mahalugemisse ja oleks paar mintsi veel lakki saanud :-)


Muide, stardis rada planeerides avastasin ehmatusega, et kompassi ketas ei taha üldse keerelda. Ilmselt varasematest mudarallidest kinni hangunud. Õnneks sai instrumendid toimima :-) Noh, ja ajumehhanismid said ka hästi mudimist, kuigi ilmselgelt oli ka seal hammasrataste vahel kõvasti liiva :-)


No comments:

Post a Comment